resenaren

Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Sjumilavandring i ösregn går också bra

Av Vieweg - 17 maj 2013 18:24



Så kan det se ut i Shanghai.




 

Det regnar och regnar, men det är varmt.





Ovanligt ful gubbe i Kina.


   


Ganska många bär mask på gatan.


     


Det är vackert och otroligt modernt.


 


Här måste ju finnas många västerlänningar? Jag är tydligen en udda typ.

Flera har kommit fram och bett att få ta en bild på sig själva ihop med mig...

Barn pekar och en hel familj snurrade runt mig och snackade en massa kinesiska

och jag hade ingen aning om vad de ville. Det visade sig att de ville fota mormor ihop med mig...

Okej då? Är det en komplimang, kan jag undra. 




   


Nu är postrarna nedpackade för den här gången. Men Micke jobbar ändå?


     


Vi tog oss till French Concession. Härliga gator med coola butiker och spännande saker.


  


 


Jag ville köpa ett stort skåp med kinseser på, men det går ju bara inte ned i väskan.


     


Teacher Appreciation Day! Mycket bra idé... 

Dr Wine är annars en favorit. Vi går alltid dit när vi är i Shanghai ;)

Vi passerade djuraffären... Det fanns en mops till mig där   


  


     


Roliga saker som jag gillar lite överallt.


  



   


Kväll igen och vi har gått och gått och gått och gått... Hälen håller än!

 För att komma över de enorma gatorna får man ta konstiga gångar i luften ibland.


 


En bit mat på Xin Tan Di . Vi skulle till  fina restaurangen med kodlåset, men benen orkade inte.

Vi fastnade här och åt och drack och åt och drack. 



          



That´s it Shanghai. I morgon bär det av till Peking.

Jag hade tänkt smaka på allt hotellet erbjuder till frukost varje dag, men det går inte. 

Jag har smakat SÅ många olika konstiga kinesiska rätter och annat med, men även om jag försöker

i morgon med, så kommer jag inte att hinna. Någon annan får ta över.


  


 
 
Ingen bild

niklas & amanda

22 maj 2013 15:45

Åh ni verkar ha det helt fantasiskt! Jag tycker att allt ser så häftigt ut, hoppas att ni har det bra!
Kram n&a

Vieweg

24 maj 2013 18:14

Kram! Goa du :) Blå redo för hemfärd i väskan... Hoppas den blir rätt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vieweg - 27 maj 2013 22:07

                         En enda dag kvar. Vad skulle vi välja? Vad hade vi glömt och vad behövde vi köpa till...   EN gång till på Art District...   Visst är häftigt med allt det gamla, men det nya var det...

Av Vieweg - 24 maj 2013 18:19

    På torsdagen blev det bara frukost tillsammans och sen försvann Micke på kundbesök. Han åkte taxi utanför den 8 ringen. Det är långt bort.       Jag fixade och donade och sen gav jag mig ut på promenad och såg mig om. Hur långt ma...

Av Vieweg - 22 maj 2013 17:26

Micke var tvungen att köpa sig en hatt inför vandringen. Det var hett. Vi tog linbanan upp. Man kunde vandra, men vi orkade inte i värmen. Det var än upplevelse att vara där på riktigt. Tänk ändå!     Den BORDE synas ...

Av Vieweg - 21 maj 2013 16:56

  Frukost i den fräschaste blomsterbutiken i stan?   Det måste bli mer blommor hemma!   Tunnelbana till den Förbjudna staden. Idag gick vi INTE. Smart.    Sen såg vi Himmelska fridens torg och bilden av Mao ...

Av Vieweg - 20 maj 2013 16:03

Jag gick upp tidigt och tassade ut på gårdarna för att fota medan Micke sov i godan ro.       Varje utskjutande stolpe har en målad kruka med innehåll. Det är otroligt många och ingen är likadan som den andra.      ...

Ovido - Quiz & Flashcards