resenaren

Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Mest kultur idag

Av Vieweg - 15 maj 2013 11:50

  

Det står kockar och knådar och fixar degknyten varje morgon. 

Vi provar nya små kinesiska matbitar i lugn och ro. Kanske vårrullarna

frasar allra bäst. Jag läser Maos siste dansare när Micke har gått 

och äter mer... Det är kul och GOTT!




Vi är på IPAC13, mest Micke förstås. Jag är kanske i Shanghai mera...



Micke pratar magneter och acceleratorer med en massa spännande människor från jordens alla hörn.


   


Jag tittade in hos den kinesiska kalligrafen och såg dessutom en kalligrafiutställning.

Fint och sen blev det dyrt också för jag behövde penslar jag med när jag såg så fina de var.



 



Tittade länge på kinesiska textiler och vackra mönster på Shanghai museum.

Lite trist att inte ha sällskap, MEN då kan man stanna så länge man vill!


 


Sen drack jag jasminte och åt några små kakor på deras Chinese Teahouse.


 



Hit ska man inte gå på tecermoni. Några försökte kanske shanghaia mig,

men jag sprang fort och kom undan med blotta förskräckelsen   

.

 


Det var lugnare i parken där en liten man sjöng för alla som ville lyssna. Typ jag...


  


Tsingtao är rätt okej till maten. Som svensk öl blandat med vatten, till ölsaft.


 


Nu väntar jag på att Micke ska komma hem, så vi kan gå ut och äta   



 
 
Ingen bild

Storson

15 maj 2013 18:10

Kul att läsa om hur ni har det och vilka fina bilder du tar mor!
Lägg upp lite bilder på hotellet, det vore kul att se!
Kram P

Vieweg

17 maj 2013 18:21

Gulle storson! Längtar att ni kunde vara med oss och se själva. Det hade varit ännu roligare, fast det är väldigt roligt nu med. Det är stooooort här. Träffade en tjej från NY igår och hon tyckte att den här staden var enorm... Hon har att jämföra med. Hotellet är ett underverk... Frukosten är inte en frukost. Det är en orgie :) Jag har gjort allt jag kan för att smaka på allt på en vecka, men det går inte. Helt makalöst. Den klarar jag inte på Bossebo :( Men man kan försöka! Kramar. Hoppas att du inte pluggar ihjäl dig :))) Ha det gott! Kramar från oss

 
Ingen bild

Nina

15 maj 2013 21:54

WOW! Ni verkar ha det jättehäftigt! Jag vill också äta frukosten! Och se hela stan! Kul att du skaffa en blogg och lägger upp bilder, mer! mer! =)
Här är allt som vanligt. Nästan. Fredrik är ute och springer (det händer minsann inte varje dag) jag har dansat och tagit sånglektion idag, vi har ätit saffransfisksoppa å nu ska vi äta jordgubbar å kiwi!
Mkt bra! men ooojjjjjj vad jag hade kunnat sällskapa dig istället!
Ha det fortsatt härligt! Krama dig själv och ge pappa en Stor kram oxå!!
KRAM!

Vieweg

17 maj 2013 18:18

Kram! Jag önska du hade kunnat vara med oss. Idag köpte jag en underbar vit klänning till dig... Fast bara med ögonen. Den var så fin och du hade varit så vacker i den :) Sen vet man aldrig om du hade tyckt det också. Vi har varit i riktigt coola kvarter idag, i min smak. Inte alla flashiga Dior och sånt utan pyttebutiker i gamla gator med kinesiska tjejer som sålde egen design och så. Ville ha allt. Det hade du med velat. Sen kunde man inte riktigt betala. Det var sååååå dyrt. Men vackert. Här är många roliga saker, förstås. Det är lite av en ny värld... Hoppas F:s spring gick bra och dansen och allt. Det är roligt att höra av dig. Skriv mer!!! Kramar

 
Ingen bild

Nina

15 maj 2013 21:58

Jag har en kompis förresten som studerade en termin där för ett år sen ca.
...nehepp det går inte att kopiera in här tydligen.... jag skickar ett mail till pappa!
Kram

Vieweg

17 maj 2013 18:14

Tack! Kanon! :) Kramar till er båda från oss båda

 
Ingen bild

Lena

16 maj 2013 09:28

Men... är ni i Kina!!! Vad roligt!

Vieweg

17 maj 2013 18:14

Toppen! En helt annorlunda värld för mig :) Hoppas du har det bra! Kram

 
Ingen bild

Susanna

16 maj 2013 18:29

Vad jag längtar till Kina...och jag tycker faktiskt om Kina-ölet TsingTao...lagom mesigt för mig:-) !!

Vieweg

17 maj 2013 18:13

Mja. Fast det är gott när man har gått långt och man inte kan eller vill dricka vattnet :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vieweg - 27 maj 2013 22:07

                         En enda dag kvar. Vad skulle vi välja? Vad hade vi glömt och vad behövde vi köpa till...   EN gång till på Art District...   Visst är häftigt med allt det gamla, men det nya var det...

Av Vieweg - 24 maj 2013 18:19

    På torsdagen blev det bara frukost tillsammans och sen försvann Micke på kundbesök. Han åkte taxi utanför den 8 ringen. Det är långt bort.       Jag fixade och donade och sen gav jag mig ut på promenad och såg mig om. Hur långt ma...

Av Vieweg - 22 maj 2013 17:26

Micke var tvungen att köpa sig en hatt inför vandringen. Det var hett. Vi tog linbanan upp. Man kunde vandra, men vi orkade inte i värmen. Det var än upplevelse att vara där på riktigt. Tänk ändå!     Den BORDE synas ...

Av Vieweg - 21 maj 2013 16:56

  Frukost i den fräschaste blomsterbutiken i stan?   Det måste bli mer blommor hemma!   Tunnelbana till den Förbjudna staden. Idag gick vi INTE. Smart.    Sen såg vi Himmelska fridens torg och bilden av Mao ...

Av Vieweg - 20 maj 2013 16:03

Jag gick upp tidigt och tassade ut på gårdarna för att fota medan Micke sov i godan ro.       Varje utskjutande stolpe har en målad kruka med innehåll. Det är otroligt många och ingen är likadan som den andra.      ...

Skapa flashcards