resenaren

Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

Solen skiner i Shanghai och det är VARMT idag

Av Vieweg - 14 maj 2013 16:54


Jag har fortsatt att orientera mig i staden med turistbussen.







Det är en riktigt stor stad.

  



En stad fylld av kontraster...


 


Staden har 20 miljoner invånare och den växer snabbt. 


    


Stadens nyaste hus ska bli 652 m högt... 




Det var så varmt idag att det var tungt att gå...



Många har paraply mot solen... 



Det var ändå en bra dag    





Det är väldigt mycket märkeskläder och exklusivt och välklätt,

men alla har det inte lika lätt.   




sko-koll

   



Andra tar en glass på Mitzi, kollar mobilen och har de rätta öronen på       


 


Jag hann med en tur på vattnet idag.

Det blåste så skönt och det var läge att lägga upp fötterna

och bara se mig om. Vilken stad! Vilka kontraster!

Micke sliter vidare på konferensen, men får

komma hem och gå på stan efter jobbet.


Nu ska vi vila och se vad morgondagen för med sig... 


  







 
 
Ingen bild

Susanna

16 maj 2013 18:33

Dessa spännande kontraster....inte lika spännande att vandra runt i Växjö...eller Mullsjö för den delen:-)

Vieweg

17 maj 2013 18:12

Mullsjö är väl toppen. Det blir en bra kontrast... Växjö. Visst. Fast lite smått kanske det kan vara när man jämför utbudet? Hoppas Bondevägen ligger kvar! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vieweg - 27 maj 2013 22:07

                         En enda dag kvar. Vad skulle vi välja? Vad hade vi glömt och vad behövde vi köpa till...   EN gång till på Art District...   Visst är häftigt med allt det gamla, men det nya var det...

Av Vieweg - 24 maj 2013 18:19

    På torsdagen blev det bara frukost tillsammans och sen försvann Micke på kundbesök. Han åkte taxi utanför den 8 ringen. Det är långt bort.       Jag fixade och donade och sen gav jag mig ut på promenad och såg mig om. Hur långt ma...

Av Vieweg - 22 maj 2013 17:26

Micke var tvungen att köpa sig en hatt inför vandringen. Det var hett. Vi tog linbanan upp. Man kunde vandra, men vi orkade inte i värmen. Det var än upplevelse att vara där på riktigt. Tänk ändå!     Den BORDE synas ...

Av Vieweg - 21 maj 2013 16:56

  Frukost i den fräschaste blomsterbutiken i stan?   Det måste bli mer blommor hemma!   Tunnelbana till den Förbjudna staden. Idag gick vi INTE. Smart.    Sen såg vi Himmelska fridens torg och bilden av Mao ...

Av Vieweg - 20 maj 2013 16:03

Jag gick upp tidigt och tassade ut på gårdarna för att fota medan Micke sov i godan ro.       Varje utskjutande stolpe har en målad kruka med innehåll. Det är otroligt många och ingen är likadan som den andra.      ...

Ovido - Quiz & Flashcards